Mavo 3 bezoekt Stap op de Rode loper
Geplaatst op: | Weergaven: 1033

Mavo 3 bezoekt Stap op de Rode loper

Alle leerlingen uit mavo 3 bezochten afgelopen maandag het evenement Stap op de Rode loper in Groningen.

De klassen hadden allemaal hun eigen programma. Ze gingen naar twee lezingen en deden mee aan twee workshops. Verspreid over de binnenstad volgden de klassen het programma. Zo gingen ze o.a. naar het Groninger Museum, bezochten ze het Groninger Forum en gingen naar jeugdcultuurcentrum Simplon.

De leerlingen uit M3A begonnen de dag in het Groninger Museum met een workshop column schrijven. Tom Lash schrijft in het dagelijks leven columns voor NPO Radio 1 en is bekend als cabaretier. Als groep schreven ze een column over lachgas en leerden ze hun mening onderbouwen.

Vervolgens gingen ze luisteren naar een lezing van schrijfster Margje Woodrow. Zij is bekend van haar spannende jeugdboeken en vertelde hoe haar boeken tot stand zijn gekomen. Nu weten de leerlingen dat Margje tijdens het schrijven hulp krijgt van haar zoon en dat veel van de gebeurtenissen in het boek gebaseerd zijn op haar eigen jeugd.

Daarna was het tijd om van locatie te wisselen en liepen de leerlingen naar de Remonstrantse Kerk. Daar kregen ze een workshop rappen van Jessey. Hij zette een beat op en de leerlingen mochten daar een tekst op schrijven. Aan het einde van de workshop presenteerden de leerlingen hun rap aan elkaar.

Als laatste ging M3A naar een lezing van Cis Meijer. Zij schrijft spannende jeugdboeken en vertelde aan de hand van een presentatie waar haar boeken over gaan. Uiteindelijk sloot ze haar lezing af met een quiz waarbij de leerlingen een boek konden winnen.

Aan het einde van de middag stonden de bussen op de leerlingen te wachten en gingen ze gezamenlijk weer naar huis.

Terug naar mavo

Foto's

Bekijk ook

Derdeklassers exposeren in artotheek

Derdeklassers exposeren in artotheek

Geplaatst op:

Deelexpo 'Een boodschap van over zee .....'

 
Le petit déjeuner

Le petit déjeuner

Geplaatst op:

De brugklassers mavo die lessen Frans volgen in het tweede s…