Discussiëren kun je leren!
Geplaatst op: | Weergaven: 308

Discussiëren kun je leren!

Op 30 maart, tijdens de week van het geld, hebben de leerlingen uit klas 3 een deel van de schooldag besteed aan leren discussiëren. Onder begeleiding van workshopleiders van Stichting Discussiëren Kun Je Leren (DKJL) werd aandacht besteed aan schulden en betalingsproblemen. Het motto van deze stichting: praat erover, maak contact, doorbreek taboes en bespreek vooroordelen.

Aan de hand van verschillende stellingen werd aandacht besteed aan leren discussiëren en bespreken van schuldenproblematiek. Stellingen die voorbij kwamen:

- Jongeren zijn zelf verantwoordelijk voor hun schulden.

- Jongeren die in armoede in Midden-Groningen opgroeien hebben evenveel kansen.

Het waren goede gesprekken. Waarbij bijna iedereen aangaf dat we elkaar moeten helpen. En dat meer van dit soort ontmoetingen en gesprekken helpen. Vooral door het jaar heen.

Namens elke klas werd een leerling afgevaardigd namens de klas die in een slotdebat met elkaar in debat gingen.Namens de gemeente Midden-Groningen was Eva Venema aanwezig bij dit debat. Eva is projectleider Jongeren met Toekomst. Ze ondersteunt jongeren met schulden en betalingsproblematiek en was betrokken bij de opzet van deze dag. Eva: “Het was een leuke middag. Ik ben zelf bij een van de dialoogsessies geweest. Wat me opviel is dat er vanuit de jongeren de vraag kwam om meer aandacht aan het onderwerp te geven. Om het vaker aanbod te laten komen. Een van de opmerkingen was; wat heb je nu later aan al die andere vakken als je niet weet welke verzekeringen je nodig hebt of hoeveel het kost”

 

Terug naar hv onderbouw
Examenleerlingen nog één keer terug in de onderbouw

Examenleerlingen nog één keer terug in de onderbouw

Geplaatst op:

Op hun laatste schooldag, de LSD, voordat zij bezig gaan met…

 
Klankbordgroep Onderbouw havo-vwo ijverig bezig voor onze school

Klankbordgroep Onderbouw havo-vwo ijverig bezig voor onze school

Geplaatst op:

In de vergaderzaal van de directie kwamen leerlingen van de …